پایان نامه حقوق

دانلود پايان نامه ارشد : تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

دانلود پایان نامه

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

قسمتی از متن پایان نامه :

 

3 به لحاظ تأثیر بر مخاطبین

تقسیم­بندی رسانه­ها از نظر میزان تأثیر آنها بر مخاطبین مستلزم این است که وضعیت  هر یک از رسانه­ها در جامعه ارزیابی و نتایج آن، تجزیه و تحلیل گردد. بدیهی است که بدون در اختیار داشتن اطلاعات و داده­های آماری صحیح و دقیق، تعیین سطوح متفاوت این تأثیرها غیرممکن است. ولی به طورکلی از این زاویه          می­توان رسانه­ها را به سه دسته تقسیم­بندی نمود.

1- رسانه­های سطح اول: برای مثال در ایالات متحده آمریکا چهار رسانه اصلی روزنامه، مجله، رادیو و تلویزیون از تأتیر و استقبال مخاطبین درسطح اول جای دارند.

2- رسانه­های سطح میانی: اگر بخواهیم مثالمان را کامل کنیم، در همان ایالات متحده، کتاب و فیلم سینمایی علی رغم دهه­های قبل در سطح میانی قرار دارند. این دو رسانه زمانی نیروهای اصلی در جامعه آمریکا به شمار می­رفتند و با اینکه هنوز هم از قدرت نفوذ فراوان برخوردارند، ولی شاید به میزان سنوات پیشین بر اکثریت جامعه تأثیر نگذارند.

3- رسانه­های سطح پایین: در سطح سوم از تأثیرگذاری نسبت به بقیه رسانه­ها  همچون تابلوهای  تبلیغاتی، پوسترها و غیره قرار دارند.

تقسیم­بندی رسانه­ها به لحاظ تأثیر آن بر مخاطبین و به لحاظ قابل پیش­بینی بودن القاء افکار مجرمانه بر یک گروه یا صنف خاص و تعیین درجه احتمال مجرمانه بودن انعکاس یک مطلب در یکی از رسانه­های            فوق­الذکر و به طورکلی تعیین و تشخیص اوضاع و احوالی که یک جرم شناس باید  به  موجب آن اوضاع و احوال، قوه تأثیر عامل مجرمانه و یا عمق اثر بخشی آن را احراز کند، اهمیتی اساسی دارد (ذاکرحسین 1386، 8).

2-2-3-4 به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها

مالکیت رسانه­ها با نحوه اداره آنها پیوندی مستقیم دارد و از این لحاظ می­توان رسانه­های مزبور را به دو دسته رسانه­های دولتی و رسانه­های خصوصی تقسیم­بندی نمود و از زاویه دیگر رسانه­های همگانی به رسانه­های داخلی و رسانه­های خارجی تقسیم می­شوند که به منظور جلوگیری از اطاله کلام از تشریح آن خودداری می­کنیم.

 

2-2-4 مصادیق رسانه­ها

شاید بر شمردن مصایق رسانه­ها در عصری که کوچکترین داده اطلاعاتی نیز می­تواند حاوی مطالب گوناگون و موجد تحولاتی شگرف باشد کاری بسیار دشوار تلقی گردد. ولی ما در این تحقیق ناچار از برشمردن مصادیقی چند از این خانواده وسیع هستیم چرا که با شناساندن آنها و بررسی قابلیت­هایشان و از طرفی نقد عمیق چند مصداق برتر رسانه­ای شاید بتوانیم گوشه­ای از این قدرت پدیده نوظهور بشری را  نمودارساخته و از این طریق ارتباط و نقش آنها را در بزهکاری و بزهدیدگی کودکان یک جامعه تبیین سازیم.

در اینجا قصد داریم مصادیق رسانه­ها به همراه توضیحات مختصری از آنها را بیان کنیم.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقيق

1- شناخت تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان به ویژه:

– میزان تأثیرخانواده، جامعه و دوستان در افزایش یا کاهش گرایش کودکان به رسانه­های دیداری در جهت  سازنده یا مخرب بودن.

– نقش رسانه ها در تحریک به بزهکاری و بزهدیدگی کودکان.

– نقش رسانه ها در تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی کودکان.

2- راهکارهای کنترل یا کاستن تأثیر مخرب رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان.

سؤالات تحقیق

1-آیا رسانه­های دیداری اصولاً توان ایجاد زمینه های  بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان را دارند ؟

2-رسانه­های دیداری با چه شیوه هایی در تحریک یا تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان، ایفای نقش می­کنند ؟

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان

92